CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 4, 2012

*DIA lebih tahu...

     Desir angin dipekan Mu’tah sehingga menusuk tajam ke tulang-belulang,kesepian yang menyelubungi hati dan ruang fikiran..tatkala melihat teman2 yang sibuk menadah kitab masing2 untuk persediaan menjelang niha’ie yang bakal berkunjung tiba tak lama lagi..tinggallah diriku yang tersenyum melihat gelagat2 teman2ku..
   Hampir 4 bulan aku di bumi Jordan ni sebagai seorang mustami’ walaupun jauh disudut hati kecilku ini berkata “bila lah aku nak jadi macam teman2 aku ni”. Namun ape kan daya aku sentiasa bersabar,doa dan terus berdoa moga apa jua ujian sekalipun yang bakal berkunjug aku mampu harungi dengan senyuman..walaupun hatiku menangis pilu..
   Aku tau seksanya “satu penantian” aku tak tau adakah aku kuat dan tabah untuk menanti hari2 hingga tiba saat itu.. akusentiasa berdoa agar diberi kekuatan,kesabaran,dan ketabahan untuk terus menanti dan tersenyum walaupun aku tau ia amat menyakitkan..tapi “hidup takkan indah dan bermakna jika tak di uji”
  Aku bersendirian memikirkan akan penantianku itu..tiba2 aku dapat 1 panggilan dari sorang ikhwah nih..dia Tanya aku..”macam mane perasaan aku kalau penantian aku selama ni jawapannya menghampakan?”dengan lajunya air mata mengalir bila mendengar soalan itu..dengan hati dan jiwa yang lemah,dan sebak didada..aku menjawab” taka de orang yang tak menangis kalau apa yang dia nantikan  selama ni menghampakannya” tapi andainya ia benar2 terjadi..aku kata”insyaALLAH balik Malaysia”tapi nauzubillah lah,,tapi aku tau tu hanyalah sekadar persoalan..
  Aku sentiasa berdoa moga apa yang aku nantikan selama ni ade hasilnya..aku tau semua ni percaturan ALLAH…ALLAH suka pada hambaNYA yang sentiasa berdoa,memohon,dan mengingatinya selalu..dan sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNYA…

No comments:

Post a Comment