CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 25, 2011

*keranamu IKAN KERING*




SALAM semua... hari ni hari ahad,hari aku masak..memang tiap2 ahad aku akan masak..ermm dari pagi sampi tengah hari aku duk fikir nak masak ape la yer untuk ahli bayt..

Hurmm pada mulanya aku ingat nak keluar pergi suq beli barang,tup2 bajet pulakk tak cukup..AduHHH! fikir punya fikir nak masak apelah..member2 duk tanya dah sape masak hari ni,.dengan bangganya aku jwab.."saya masak hari ni"..tapi aku tak cukup baket nak beli barang nak masak,dengan rasa serba salahnya,aku pergi la masuk bilik member2 aku...aku tanya diaorang, ok ke tak kalau aku masak ikan kering je??tak cukup bajet ler nak beli barang...member aku pon cakap "tak pe je,ok je xde ape pon,sekali sekala kena la zuhud sikit" so,aku senyum je laa...lepas tu aku masuk pulakk bilik member aku sorang lagi..aku tanya pulakk..tak pe ke masak ikan kering ni?dia pon cakap" tak pe je ok je,lagi pon lame da tak makan ikan kering..aku sengeh je lah kan,,,da semua ok...walaupun agak berat hati nak masak ikan kering ni..maklumlaa..ikan kering..tak semua orang suka.tak semua  orang makan kan...

Hmmm,pape pun janji ada makanan untuk di masak walaupun hanya 'IKAN KERING'..so,aku masuk dapur untuk memulakan tugasan mingguan aku..dengan hati riang gembira..aku masak masak nasi dulu mula2..HEHEHE...lepas tu baru aku goreng ikan kering..siap goreng ikan kering aku goreng bawang n lada hidup pulakk...bila dah siap semua aku campor semua sekali...OKEYH!! beres sudah tugasan aku hari ni..
So,sekarang time untuk makan pulakk..agak segan nak hidangkan lauk ni..HEHE,tapi member2 aku datang kat dapur tolong aku hidangkan makanan same2..ni laa rutin kitaorang hari2 ...makan hidang sama2..makan sama2...baca doa sama2..gelak tawa bersama..bila tengok ahli bayt  berselera je makan...Happy sangat2..suka3!! tenang je rasa..ni laa NIKMAT makan sama2 kawan2 walaupun berlaukkan 'IKAN KERING' itulah kehebAtan dan kEmanIsAn dalam berUKHUWAH ^__^





No comments:

Post a Comment