CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 4, 2012

~Akhirnya...Alhamdulillah..




  4 januari 2012..jam 12.45pm..wid menghulurkan sepucuk surat pada aku sambil tersenyum.."nah,untuk kak bella" dengan ringan tangan aku ambil surat 2 dam bace dari atas sampi bawah...Akhirnya...Alhamdulillah.. syukur kehadrat ilahi..kerana penantian aku selama ini yang penuh doa,sabar dan tawakkal padaMU sudah terjawab..tiada apa yang mampu aku lafazkan melainkan rasa syukur padaMU...aku sujud syukur padaMU atas segala pemberianMU padaku..terima kasih yang tak terhingga buat sahabat2 dan sahabiah2 kerana tidak putus mendoakan aku selama ini..moga Allah membalas jasa kalian....
   perasaan aku saat itu bercampur baur...ada gembira ada sedih..nak menangis pun ye jugak..tak nak pun ye jugak..senyum macam tak nak senyum pun ada jugak..entah laah..memang tak boleh ditafsirkan..wid tanya aku...apa perasaan kak bella? dengan selamba aku jawab..entah tak ada apa..biasa saja..tapi wid macam bengang dengan aku bila jawab macam tu..HEHE..tak baikan aku buat macam tu..tapi bukan niat aku macam tu sebenarnya..aku sendri tak faham kenapa dengan aku masa tu..mungkin rasa makin jauh dari famly  ,jauh dari 'dia',jauh dari teman2 syria tersayang, jauh dari wid yang aku sayang, edunk,esyah,angah,karimah,jauh dari kawan2 sahabat2 yang kenal aku..dan orang yang selalu dan banyak tolong aku..terima kasih banyak2..hanya ALLAH saja yang dapat jasa kamu semua..yang selama ni melayan karenah aku..yang entah apa2 ni..yang banyak songeh...yang suka buat bising..dan banyak mulut ni..HEHE..walaupun 4bulan aku duduk dekat sini..banyak kenangan yang tercipta di BAYT IZUDDIN mu'tah ni..
   aku bagi edunk baca surat tu..edunk ucap tahniah dekat aku..aku pulakk senyum sinis je..tak baik betol kan..mungkin...sebab aku gembira dapat sambung belajar kat bumi urdun  ni..dan mugkin aku sedih bila dapat tahu yang aku dapat dekat tempat lain..entah la fikiran bercelaru..macam2 fikir..sampaikan aku masak hari tak tahu jadi apa dan rasa apa..betapanya perasaan itu mempengaruhi aku..buat itu tak kena ini tak kena..masalah2...sampai angah tanya ak kenapa ni bella..?aku nak cakap pun tak boleh,silap cakap aku yang nangis pulak..tapi aku cakap je yang aku dapat masuk belajar dekat mafraq...entah lah..bila sebut je mafraq,sebak terus aku rasa..berkaca terus mata aku ni,,tapi angah cakap mungkin semua tu ada hikmahnya...aku pun kembali senyum..dan cuba meriahkan keadaan...konon laa..nak bagi hilang sedih aku..balik pulak esyah..aku pun bagitahu dia pulakk yang aku dapat masuk..tapi dekat mafraq..semua ahli bayt aku gembira aku dapat masuk belajar..aku pun gembira..Hahah..tapi aku masih sebak lagi sebenarnya..bila aku tengok je muka diaorang semua..naakk je aku nangis..tapi control..aku hari ni kurang sembang dengan wid..bukan aku tak nak sembang..tapi aku tak bole..
  aku pergi sembang dengan esyah..tiba2 dia tanya aku..memang tak bole tukar masuk mu'tah ke bella?aku jawab laa,boleh lepas fasal thani nanti..dia kata la..tiba2 rasa sedih la bila dapat tahu aku dapat kat mafraq..dia pulak yang nak nangis..memang tacing lah..sampai aku pun nak nangis..tahannn jer lah...disebakan esyah memulakan tacing..aku jadi xboleh nak control dah aku punya perasaan,aku punya sedih,aku punya sebak ni...aku ambil jalan nak keluar jalan2 dan tido dekat rumah orang..sebelum maghrib aku keluar..aku datang lepak rumah safinatun najah..datang sini hilang sikit sedih aku..esok nak balik rumah macam mana la nak berhadapan dengan diaorang...moga aku diberi kekuatan dan ketabahan untuk menempuhinya ameen..ini saja cerita hari ini....TO BE CONTINUED.....Hehehe



















                                                  **********************************

 
salam semua...sihat ye? tunggu sambungan ye..HEHE..jumaat 6januari...ahli bayt aku..buat suprise..tengah2 duk rehat...diaorang masuk bilik ucap muabarak..siap bawak cheese cake lagi..terharu sangat2...nak nangis pon ade gak...cantek tak kek ni??..kitaorang makan ramai2...pape pon terima kasih sangat tuk wid dan 'NF' yang sponser kek ni..dan tak lupa jugak tuk ahli bayt yang berpakat nak buat suprise tuk aku ni..thanks u ALL..


 hari2 yang berlalu aku kena hargai betol2..ahli bayt aku pon semua dah habis exam..ALHAMDULILLAH..aku tumpang gembira...10januari..ahli bayt aku cadang nak g laut mati..hari tu plan nak gi..hari tu jugak gi...padahal wid tak habis exam lagi..hehe,,bila dah kompem nak gi sana..ape lagi..kitaorang pakat buat persiapan laa...ada yang tengah exam..wid dengan angah exam hari tu..so,edunk dengan esyah gi beli ayam nak buat bbq kat sana nanti..dan barang2 nak buat pizza..tugas aku perap ayam dan buat pizza..karimah buat air...wid dan angah balik diaorang yang kemaskan barang2 nak gi laut mati...mintak tolong syabab carikan van ape semua..cari murokib..dapt 2orang..wan dan syakir..pukul 6.30 ammu datang..tunggu kurokib datang..aduss lambat betol..tunggu wan n syakir..punya laa lama..make up ke apa aku pon tak tau..last2 wid,karimah,edunk gi rumah diaorang..macam2kan...semua da ada..kitaorang memulakan perjalan ke laut mati..nak kata jauh tak jugak nak kata dekat pon tak jugak..HEHE..tengah2 laa..haaa,akhirnya sampai jugak kat laut mati..pukul 8.30malam..sunyi jer kat sane.. tak ramai sangat orang yang datang..kitaorang bayar tiket tuk 10orang..ni tiket dia cantek tak??






siap bayar tiket semua..kitaorang cari tempat tuk duduk n lepak2..wan n syakir bawak tempat paling hujung sekali..yang dekat dengan tempat bbq dan pondok tempat berteduh..kitaorang duduk2..wat persiapan apa yang patot..




 





 

wan n syakir dah ready nak bakar ayam dah...HEHE..semangat betol diaorang kan..memang tebaik lah..HEHE..

See full size image  Semangat sangat bbq...samapi hangit ayam ni haa..tengok laa nih,,batapanya hangit..HEHE..pape pon..kira ok laah kan ade jugak orang nak tolong bakar ayam.hidupkan bara api..HEHE..




 Tengah2 diaorang duk bbq,makan2...aku dengan wid gi jalan2 kat tepi laut..maklumla..tak penah datang..kali pertama la katakan..nak jugak tengok cane rupa laut mati tu..air dia cane kan..masin sangat air dia...berminyak...nak kata betapa masinnya air tu..pedih sangat tangan..tu tangan tak luka..kalau luka tak tau laaa pedihnya macam mane...huhh..









air dia pon boleh jadi garam..cantek sangat..nak tengok tak..??



cantek kan2??masin sangat99!!

















  kitaorang makan2 sambil layan cerita..HEHE..syok sangat..tapi aku tak makan sangat,entah..tiba2 rasa kenyang..pelik betul kn?..emm ayam da siap di bakar..wan n syakir duk leka main futsal dengan budak2 n.9 yang baru sampai tadi..emm dah masuk tengah malam..wid pon nak balik..sebab esok dia exam 1 paper lagi..datang budak 2orang tuh..cakap tak nak balik lagi..nak mandi laut dulu kejap..yelaahhbagi la peluang kat murokib aku nak mandi...HEHE..

 bila da siap semua..kitaorang pon da siap2 da bertolak balik mu'tah..kul 1.30 kitaorang balik..penat sangat...aku tido je sepanjang perjalanan balik tuh..penat sangat kot..sampai kat rumah..pukul 3pagi..angkat2 barang2 semua..teros tido..HEHE..
   
                   ***************************




   12januari..nak gi karak..memang plan aku nak gi karak semalam..aku tunggu wid balik dari TDI..
lepas zohor kitaorang siap2 nak keluar rumah nak gi tunggu aten n yana kat depan..aku ajak wid teman aku gi beli topup..
  sekali..ada arab tegor aku..aku pon tak paham apa benda arab tu cakap...aku jalan jer teros..siap beli topup..aku nampak lagi arab tu..macam ikot aku..aku cakap dekat wid..jalan2..aku tengok wid takde kat sebelah aku..bedebar giler..arab tu ikot je aku...mata aku ni melior dah duk cari wid..
kot la dia tinggal aku..tup2 wid panggil aku"kak bella" lega rase..HEHE..
  wid cakap kat aku,dia saja jer berpecah sebab nak tengok arab tuh ikot aku ke tak..memang sah ikot aku...kitaorang lintas jalan..nak lari..arab tu pon ikot jugak lintas..memang bedebar dah..nak lari balik rumah tak boleh...nanti dia tau pulak rumah kat mana..lari2 lagi..kitaorang lintas jalan lagi..arab tu lintas..last2 tak tau nak gi mana da
h..lari ke busyi..arab tu ikot...memang cuak giler lah..ketaq lutut2 ni haa.. 

  aku suruh wid col wan..wan pulakk tak angkat..kitaorang dah blurr da..last2 col pijoi..ALHAMDULILLAH..pijoi angkat..dengan semput2,kelam kabut,sambil berlari wid citer kat pijoi yang kitaorang kena kejar..lari2..nyorok dalam busyi..memang bedebar laa takot arab tuh masuk dalam busyi gak..
   doa punya doa...mane laaa pijoi ni..tak sampai2 lagi..hp wid bunyi..pijoi col cakap ada kat luar busyi..cepat2 kitaorang keluar...pijoi tanye aku memang nak gi karak hari ni jgak ke?dia nak teman dia ade meeting...hari lain tak boleh ea...pijoi cakap balik rumah rehat2 dulu..dia pon anta aku dengan wid bali rumah...
  wid col aten n yana suruh cari murokib..last2 jumpa..razi yang jadi murokib kitAorang..ALHAMDULILLAH selamat sampai karak...beli2 barang apa semua...selesai beli barang kitaorang balik rumah dengan selamat...


balik2 bukak fb..tengok2 pijoi post kat PERMATA JORDAN
assalamualaikum adik beradikku sekalian....nk pesan kpd serikandi2 Mu'tah (akhwat)..

harapan utk kite bsama, kalau boleh, mana2 yg nk kluar dari kawasan mutah, kluar bsama murokib....even waktu siang...

risau, kalau2 blaku kjadian yg x diingini...kalau x kena gangguan apa2, syukurlah..
yg ke depan ni, mohon utk lbih berhati2....

bukan nk mmburukkn Arab, tp isu keselamatan, isu kita bersama...










No comments:

Post a Comment