CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 18, 2012

hati sedihT_T mohon pertolongan dariMU.






 17 januari 2012...
   “suka lawan duka” betul la orang katakan..  ummi aku pun selalu cakap macam tu dekat aku bila aku terlebih suka..

   Bukan nak kata aku terlebih lagho hari ni..tapi tak salahkan kalau nak happy2..yela..siapa tak happykan kalau ada orang datang jumpa kita…nak2 adik2 datang jumpa aku sebelum  berangkat ke Mafraq lusa..
   Punya la semangat diorang datang,siap bawak segala benda nak buat  ‘karipap’ .diaorang minta aku buatkan karipap,sambil2 ajar diaorang cara buat karipap..diaorang cakap “nanti kak bella pergi mafraq dah tak boleh makan dah karipap kak bella,time ni je laa dapat”teharu den donga ni haa…HEHE

    Tengah2 duduk happy2…datang laa sorang demi sorang cakap tak jadi nak pergi hantar aku..sebab ada kerja,tak ada duit..luluh jugak hati ni bila diaorang cakap macam tu…rasa macam nak jerit kuat2..tapi  tahan..sabar..lama dah tak menangis ni..tapi apakan daya..aku tewas untuk menahan tangisan ini..sedih mengenangkan nasib diri..ya Rabb!

   Aku sedih bukan apa..pada mulanya..ramai yang semangat nak pergi..plan itu ini..last2 minit macam ni pulak jadinya..bukan nak salahkan siapa2..kita hanya mampu merancang,tapi ALLAH adalah sebaik2 perancang..tapi..macam tu laa…agak terkilan…yela,aku datang jejakkan kaki ke mu’tah ni pun tanpa dijemput..nak pergi dari mu’tah pun tak megharapkan orang hantar..

   Seandainya mafraq tu dekat..nak je aku pergi sendiri..tak payah nak susahkan orang lain kan..aku pun tak nak menyusahkan orang ..abah aku pun selalu pesan”duduk tempat orang,kena pandai jaga diri,pandai berdikari,jangan asyik menyusahkan orang saja,selagi boleh usaha sendiri,kena usaha,belajar rajin2,solat jangan tinggal,solat hajat selalu,doa jangan putus”..T_T


   Malam ni aku rasa kenyang sangat! Kenyang makan apa?bukan sebab karipap..tapi kenyang makan air mata..pusing kepala aku ni fikirkan pasal nak pergi mafraq ni..dengan orangnya tak cukup…lemah semangat  ni…nasib la wid ada tolong aku..itu pun sampai pening jugak..kesian tau..banyak brtol ujian nak pergi menuntut ilmu agama ni..Ya ALLAH..Engkau brilah aku kekuatan dan ketabahan untuk menempuhi segala ujianMU di bumi Jordan ni…
     Masih memikirkan cara..dan masih mencari …BUNTU!!! Ya Rabb! Yassirlana umuurona..insyALLAH kheir semuanya…AmEEn..:)


No comments:

Post a Comment