CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 18, 2012

*lensa persahabatan~~~










Bismillahirrahmanirrahiim…







   Andai dapat aku rakamkan semuanya melalui lensa,detik yang bahagia denganmu,detik yang getir mengusik aku dengan dirimu,pasti aku akan abadikannya di dalam album kehidupan…Saat kamu tertawa, juga saat kamu dirundung duka lalu menangis,di saat sama-sama terluka jiwa akibat bicara,di saat sama-sama memenangkan rasa diri sendiri,mahu saja aku bingkaikan;lalu menggantungnya dalam bilik hembusan nafas..
   Setiap kenangan bersamamu; suka dan duka,sangat memberi pengajaran berharga dalam perjalanan hidup,sememangnya benar saat bergurau senda denganmu,merupakan kebahagiaan tetapi,saat hari-hariku mendung kerana menyakitimu,juga adalah saat berharga bagiku yang mengajarku,mengenali dirimu dan memuhasabah diriku…
   Gambar kehidupan pasti ada cacat celanya,walaupun dengan lensa keimanan,kadang-kadang itulah yang berat untuk dipegang,semakin dipulas untuk mencantikkan gambaran,semakin kelihatan cacatnya lalu mengetuk jemu di sanubari,namun ketahuilah setiap yang cacat itu ada indahnya,jika engkau melihat dengan mata-Nya…



   Aku mungkin bukan penangkap gambar yang baik,dalam gambar persahabatan,tapi aku punya keinginan yang terbit dari dasar hati,untuk menjadi seorang pengabadi setiap memori;bersama sahabat berpimpin tangan menuju jalan kebenaran,walau mungkin ada masanya pegangan tangan itu renggang,dek kerana setiap onak yang ditempuh…
   Namun ketahuilah walau keikhlasan itu rahsianya Dia,aku berusaha untuk tidak melepaskan tanganmu,kerana aku tahu, kamu sebahagian hidupku,yang menjadi kekuatan diriku;maka mana mungkin aku melepaskan pegangan tanganmu??
… Aku cinta kamu, sahabat ku!!
 
                                             

No comments:

Post a Comment