CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 6, 2011

~sAbAr DaLaM pEnAntiAN~

Menjadi Sabar itu sulit, namun akan lebih sulit bila tidak Sabar
Penantian adalah suatu ujian, Tetapkanlah ku selalu dalam harapan
Karena keimanan tak hanya diucapkan, Adalah ketabahan menghadapi cubaan
Menjadi ape pon perlukan kesabaran kan? Nak tunggu jawapan masuk belajar pon perlukan kesabaran dan pengorbanan..bak  kate kakak2 aku “pengorbanan jiwa dan raga” so? Nak tak nak aku kena la SABAR..
”Maa razaqallahu ’abdan khairanlahu wala awsa’a minash shabri”
(Tidak ada rezeki Allah yang lebih baik dan lebih luas bagi seorang hamba selain kesabaran”) H.R Hakim
Da hampir 4bulan aku ade kt Jordan ni,,,mula2 datang sini agak la tekejut,,yelah,sebab biah xsame ng SYRIA kn,,jadi kejutan budaya la aku,,pape pond ah duk tempat orang kena la ikot orang punye u’rufkan..sepanjang aku duk sini macam2 la kot aku lalui kt sini..yelah yang penting SABAR…nk wat urusan masuk belajar kat sini pon banyak urusan yang kena buat..bukan senang taw..kesian kt orang yang tolong wat urusan ak ni kan,,time kaseh banyak2 la untuk die…yela kite ni hamba ALLAH kena sentiasa besabar dan terus berdoa memohon padaNYA..agar d permudahkan segala urusan kite..sekarang ak masih lagi ‘Sabar Dalam Penantian’ untuk menunggu keputusan urusan pembelajaran ak kat Jordan nih….teman2 doakan ak agar terus Sabar yep!
*إن الله مع الصابرين*
Allah senantiasa bersama orang yang sabar
Sabar yang aktif, sabar yang gigih, sabar yang tidah menyerah, sabar yang penuh dari pangkal sampai ujung yang paling ujung. sabar yang bisa membuat sesuatu yang tak mungkin menjadi mungkin, bahkan seakan-akan itu sebuah keajaiban dan keberuntungan. Padahal keberuntungan adalah hasil kerja keras, doa, dan sabar yang berlebih-lebih.
Tapi hanya dengan sabarlah takdir itu terkuak menjadi nyata. Dan Tuhan selalu memilihkan yang terbaik yang kita perlukan. Itulah hadiah Tuhan buat hati yang kukuh dan sabar.
.. Sabar itu awalnya pahit, tetapi akhirnya lebih manis daripada madu. Dan Alhamdulillah, ak sudah merengguk madu itu. “Man Shabara zhafira”. Sapa yang sabar akan beruntung.
Kesabaran ni lah sekarang yang sedang ak pelajari… sabar inilah yang harus dan harus terus ak pupuk, dalam sebuah penantian… menantikan saat keberuntungan tu tiba.
Keberuntungan saat merasakan berubahnya rasa pahit yang kini ak rasakan menjadi rasa manis yang begitu manis. keberuntungan saat senyum tersungging dibibir setelah derai air mata yang terus mengalir. Keberuntungan… semoga engkau lekas datang menghampiri… AMEEN.
dan moga ak makin kuat menjadi manusia yang bersabar dalam ujian kesabarannya..
*menguatkan diri utk terus BERSABAR …

No comments:

Post a Comment